Gefeliciteerd met de aankoop van jouw Starterswoning
De grote dag is aangebroken, jij wordt de trotse eigenaar van jouw eerste woning! Wij begeleiden jou bij de notaris, maar daar houdt onze dienstverlening niet op.
De (financiële) wereld om ons heen verandert en dit kan gevolgen hebben voor jouw financiële situatie, zoals bijvoorbeeld jouw hypotheek. Wij zorgen voor een tijdig gesprek om jouw hypotheek of overige financiële producten passend te maken en/of te houden. Het is in jouw belang hier aandacht aan te geven.
Notaris en sleuteloverdracht
Op deze voor jou belangrijke dag, gaan wij samen naar de aangekochte woning voor een laatste inspectie. Zodat wij ons ervan kunnen verzekeren dat jij de woning geleverd krijgt zoals jij die eerder gezien en gekocht hebt.
Vervolgens begeleiden wij jou bij de notaris bij het ondertekenen van de leveringsakte en hypotheekakte(n). Waarna jij de sleutels van jouw nieuwe Starterswoning in ontvangst mag nemen en .... jij jezelf dan eindelijk eigenaar kan noemen van jouw eerste droomwoning!
De notaris is eigenlijk de laatste schakel in het koopproces. De notaris stelt de aktes op die de overdracht definitief maken zoals de akte van levering en de hypotheekakte. Verder zorgt hij voor de financiële afhandeling. Een notaris kan ook eventueel een samenlevingscontract of een testament voor jou opstellen.
Naast het opstellen van de aktes, zorgt de notaris ervoor dat alle partijen betaald worden. Zoals de vorige huiseigenaar, de overdrachtsbelasting, de adviseur, de notaris zelf en soms de makelaar. Hiervoor ontvang jij een zogenaamde afrekennota. Op de afrekennota staat vermeld aan wie jij welke bedragen moet betalen. Jij betaalt de afrekening met het geld van de hypotheek en/of met het geld dat jij zelf inbrengt.